In beeld: het tweede leven van het Technicum

23 februari 2022 |

Het is één van de grootste verhuisoperaties binnen de UGent: sinds academiejaar 2021-2022 neemt de faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen intrek in het Technicum, specifieker in blok 1 en 2 van het complex. Na jaren van leegstand is het Technicum klaar voor een nieuw begin.

Blok 1 en 2 maken deel uit van vijf blokken binnen het complex, ook wel gekend als de laboratoria voor de Technische Scholen van de UGent. Waar vroeger ingenieurs op zoek gingen naar de ideale samenstelling van beton, zitten nu studenten Politieke en Sociale Wetenschappen te blokken.

Lees ook

Buurtbewoners en UGent werken samen aan vergroening van campus Coupure en campus Dunant

Met de ontharding en vergroening van Campus Coupure en Campus Dunant sluit de UGent een vierjarig samenwerkingsproject met de Ekkergembuurt af. Wat begon als een burgerinitiatief, groeide uit tot een voorbeeld van hoe universiteit en buurt samen kunnen bouwen aan een klimaatbestendige stad.

Campus Coupure
weergeven

Ken jij dit plekje aan de UGent?

Herken jij deze UGent-locatie? Een balustrade die al door zoveel handen is vastgehouden. Zijn de gouden bollen op de muur een punt van herkenning? Of dat blauwe strookje daar onderaan, weet jij bij wat het hoort?

Herken jij dit plekje
weergeven

Ken jij dit plekje aan de UGent?

Herken jij dit gebouw? Een mozaïek van verschillende soorten glas. Als een symbool voor de universiteit, met de enorme mix aan opleidingen, onderzoeksdomeinen, nationaliteiten, …

UGent-gebouw
weergeven

UGent-virologen leveren strijd tegen virussen in nieuw onderzoeksgebouw

Professor Xavier Saelens en zijn team werken elke dag aan nieuwe en verbeterde vaccins en geneesmiddelen tegen griep- en coronavirussen. Dat doen ze vanaf nu in een nieuw onderzoeksgebouw. “Ons uiteindelijke doel: zieke mensen helpen.”

VIB (c) Ine Dehandschutter
weergeven